THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

in Love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, April 1, 2010

"Our Graduation Day"

Sangat seronok pada hari ni 28/03/10..
bila da bis study.. mestila nk grad lak kn..hik3.. memng ni yg ditunggu2..
bulan beganti bulan~ akhirnya smpai gak saat2 yg dinantikan..sgt2 bes... 
yg paling bes bila dapat jmpa ngan family kedua belah pihak..haish.
.tggu nk kawin je la ni..hik3..
sgt gatal kan..hahahahha..ada aku kesah~**
Mula2..bekumpul kt dewan TSO...utk tau no kusi n kedudukan para garaduan..hik3..
yg xleh blah sume bt bising xmo dgr ckp org kt depan..sian padanya.
.maaf encik sume exited~
pas tu da selesai sume dgr kata2 dari pkcik kt depan tu..
pas tu diarak lak kami masuk dewan mas..hohoho..
bangga giler time tu.. sume org tgk..mcm artis la plak.. 
masuk dewan mas..duk kt kusi yg sama nombor ngan kt DTSO tdi.....
pas tu bacaan doa..ucapan sepatah 2 kata..........
n stat la majlis pengijazahan..
tapi ramai sgt..smpai ngantuk2 tggu turn...
.haish..tapi still dapt cntrol cun n macho...hahahha...

ni adala skit2 gmabar yg diabadikan..
haish..xsmpai 3 saat naik pentas da trun balik..mmng xpuas...
ngan geng2 bajet cun - baik punye~
 ngan bakal mak mentua n nenek mentua

Sangat2 seronok..rsa mcm sgt xpuas..n nk konvo lagi............
haish~ indah sgt2 itu.....

"Hot Air Ballon at Putrajaya"

Di hujung2 mggu ni..pas penat2 keje 5 hari sebelumnya, nk gak lak melepaskan tekanan o ketensionan keje ngan p melawat tmpat2 yg indah n bgtu menyesakkan~  
hahahaha~ p ngan sapa lagi.. da tentu la ngan cintaku..hik3....
Ramai sangat org.......mcm2 ada.. best la jugak.. tgk hot air ballon ni..ye la xpenah tgk pun sebelum ni.. hik3...

ni ha aku ada la tangkp gmbar banyak le jgak utk dikongsi n mengingati kenangan ini.. hihihi :)

sebelum pelancaran hot air ballon pe nama main benda ni eh..ntah..xingat la plak~
pe ntah namanye..xingat lagi~
belon petama yg berlepas
next2 belon le
           ramai sgt2 org


Friday, March 26, 2010

"Our Convocation Day" 28/03/10**

The 23rd UUM Convocation Ceremony (1st Assembly) 2010
 Date: 27-29 March 2010       

 Venue: Mu’adzam Shah Hall 

erm.......

Kepada semua kawan2 yg akan berkonvo tahniah2...segala usaha kita da berjaya~ 
segala penat lelah..buat assignmnt...kene marah..presentation...
ahhhhhhh~ akhirnya............
jumpa nnti di UUM~ xsabar2...................
jemput dtg beramai-ramai.......................

Friday, March 12, 2010

~12032010~ selamat hari lahir cintaku imran




selamat hari lahir cintaku~

smoga pnjnag umo n dimurhkan rezeki n hubungan ni kekal utk selamanya~
smga berjaya dlm hidup~ 
n dapat semua pe yg diinginkan~ 
hepy2 selalu tau~

Niza syg abg sgt2.....

May ALLAH bless u...

"Selamat Hari Lahir" ♥ ♥ ♥


Monday, March 8, 2010

Kahwin n Kahwin...n Aku Bila Lagi????

lalalalallalalalal~

erm..sabtu baru ni balik jengka ngan cintaku~ ngan baby baru..sambil2 test baby jalan jauh....hehehehhe...leh tahann gak la~ hohoho...sonok~

Tujuan utama sebenarnya nk p knduri kawin my school mate~ da lama xjmpa..ni da kawin lagi la sush nk jumpa kan????? sonok tgk mmber2 da rmai kawin..ishk3... aku je belum lagi... hehehehhe.. tapi xkisahla, nnti da ckup duit jalan la...


***************************************************************************************

 

nizam~ n wife nye org serting...........


selamat pengantin baru......







Wednesday, October 14, 2009

Mgkn BkN joDOh kiteR~~

“Jual kat yan la…..pak lang nak guna utk pe…jual la!!! 400 rat….cash~~ ” kataku yakin…
Dialog di atas ada kene mngena ngn gadjet yg mmg best bg aku n aku nak sgt bnd tu sampaikn aku bgtau sygku ari2…malang sggh nasib ku krn paklang aku bknnye nak jual…hampeh tul~~
Penat aku memujuk…….iPhone….isk~~~
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






Mgkn bukan jodoh kita….





Monday, October 12, 2009

BarbeQue OR BaR'bEKu' ????

“Abg…jgn lupa eh sok..dtg awl sket tau…” dgn dialog seperti berikut..aku telah ditugaskan dgn beberapa ‘job’ yg blh dikatakan merbahaya jika kita tidak mampu mengawalnyer…”plekat api..”ha….’plekat’ tu loghat utagha…hang pa tau dak pe mende tu???
Plekat tu idupkan api..aku pun baru je tau….mula2 dpt je ayat tu..pale aku mula berpusing utk membuka dictionary kate omputihnye dlm kotak fikiran……stelah ayat tu tidak dpt dikesan..aku trus mem`msg’ sygku….ok..tgglkn isu loghat utagha tu…
Biler da sampai di umah abg kandung sygku…aku pun mula menjalankan tugas yg telah diberikan….
“amikkan abg minyak masak n surat kaba…”haa…..teknik2 menghidupkan api ni tlah aku pelajari dari nenek aku yg plg sempoi d muker bumi….rasa2 sapa nak cuba..buat la…..

1. amik surat kaba lama utk dikorbankan…
2. kronyokkan suratkaba trsebut…korang buat la mcm mn pun asalkn jd bulat….n blakang tu tgglkn ekor utk dibakar….
3. Kat bahagian yg bulat tu korang sapu ngn minyak masak(jgn korang tibia minyak mozella udah..minyak yg da diguna pakai pun blh….)….ingat!!! minyak masak…bukan petrol or diesel…
4. Pastu korang bakar kat bhgn ekor….tgok la….bahagian yg disapu minyak tu akan terbakar secara perlahan dari biasa…
5. Waktu tu korang letak la arang ke….kayu ke…pape ke…

Ok….da bis waktu tutorial…..aku pun amik la arang yg ada kat tepi umah….waktu tu aku tak buka kotak yg berisi arang tu….”mahal arang tu…RM8.00”..kata2 sygku terngiang-ngiang…aku pelik juga..slalu arang dlam beg plastic ajer….maybe arang spesel kot…..aku susun bata…letak tempat pembakar…then aku buka la kotak arang tu…
MAK Eii!!!!....”arang po ni syg??”…..sygku senyum..pastu dia bgtau yg arang ni bukan arang kayu…arang batu….”ARANG BATU???” mmg aku tak penah idupkan bara dari batu….”takpela..kiter cuberlu..” sygku mula membentang tikar…memandangkn tiada tmpt khas utk aktiviti mencucuk satay n membakar satay trsebut….kitorang sepakat utk buat kat laman je….mcm berkelah…siyes WA ckp…..nasib bek takde tasik or pantai..klu tak mesti ramai jeles….dgn rumput yg hijau…..pokok2 yg ditiup angin sepoi2 tak reti bahasa….hehe~~
Waktu aku nak idupkan bara ni…punyala susah…degil…(mcm sygku gak degilnyer..)susah sgt nak idupkan bara dari arang batu ni….mula2 aku idupkan guna teknik org lamo….yg aku bg tadi tu…pastu..dtg lak idea yg terhebat di muka bumi…..abg kpd sygku ni….amik bunga api..dicucuh nyer kat arang tadi..hahahaha…mmg klaka…tak pnah2 aku trpkir nak wat cmtu….aku pun pe lagi..join gak la….
Lpas 7-8 minit….bara tak nampak2 gak…aku btul2 tensen….pastu ntah mcm mn ntah…aku trpikir mgkn bara da ada….Cuma tak Nampak…yela…klu arang kayu kiter Nampak api nye kan….arang batu ni…bara dia mcm habuk je…bara tak ikhlas lgsg……
Aku pegang arang tu….HAMEK KAU!!! Panas giler…..berkerut gak la tgn aku menahan sakit….tp dlm keadaan mcm tu aku still meng’cool’ kan diri….. pastu pe lagi….trus kpd acara bakar satay la…
Mmg smalam aku ngaku….waktu2 yg best sgt….aku dpt bersama ngn sygku sehari suntuk…..melakukan aktiviti yg mmg best(tmpt je kureng)….pe pun…aku cadang nak buat kat tepi pantai nnt..sapa nak join sila `es em es’ aku k…..kiter bincang len…

p/s : arang batu berbentuk buloh….mmg aku tak pnah tgok…..



Thursday, October 8, 2009

fi sabilillah...


Peranggg!!!!!!!

Wednesday, October 7, 2009

Terciptanya Sebuah Kenangan...

Da lama aku tak menulis..ini disebabkn kepala aku yg jungut kebelakangan ni…
Idea yg cambest mcm ilang begitu ajer…
anggap la tulisan kali ni brtujuan utk menghilangkan bosan ku di tempat kerja..
selama ni sygku @ chentaku je yg msukkan entry (entry tu bukan ke maksudnyer masukkn???hm~~)..
Kepada kwn2 ku yg baru je konvo…aku ucapkan tahniah
kepada kalian kerana tlah bersusah payah
menghabiskn duit kerajaan n duit mak bapak korang utk blaja sehingga dpt naik ke pentas dewan MAS tuh….korang mmg best…
tak dpt aku lupakan kenangan aku ngn korang selama ni….
adeka korang luper….

Apek : imran….aku last2 sem ni…raser cam nak men fire extinguisher la..jom…
Boyot : aku pun…jom la imran…


Aku ingat lagi permintaan korang yg terakhir tu…
klaka biler kita sembur habuk tu masuk ked lm blik org len….
tp yg plg tak bleh blah….apek kentut kat atas badan ko boyot…hahaha….
berair mata aku gelak…malam yg ko dtg tu pek..ko ingat lagi tak…tiber2 je….”imran…boyot..jom alor star…pastu @#$%&…”
hahaha….mmg giler btul apek ni….
Sumer da jadi kenangan….kiter sentiasa boleh kontek lagi…
tetapi keadaan tak mcm dulu lagi..setady tu perkataan yg plg aku tak suker dlu…
aku tak seperti rumet aku yg rajin….
disini aku nak cerita gak pasal rumet aku…azemi @ azmi….
org yg sgt2 rajin..aku tak paham la dia ni mcm mn…
korang pernah tgok iklan cit cat yg ada dialog “bekerja seperti mesin???”…
mcm tu la si azemi ni…
Pakaian aku yg bersepah-sepah(beselah…bujang…ngee~~) slalu dia yg susunkan…lipatkan…n kadang2….dia yg basuh….
agak malu disitu….skang dia praktikal kat utusan Malaysia..
aku arap dia dpt menyambung @ absorb ke tmpt tu..
sbb dia pernah bgtau yg dia mmg sgt2 minat ngn dunia kewartawanan ni…
dia juga tlah ajar aku ttg prinsip2 wartawan…thx azmi..
Kat kawan2 cinta hatiku plak @ mulut itik @ bajet cun…..
korang adelah kawan waktu siang ku yg best…
(slalu aku lepak ngn ko waktu siang je…)lepak ngn korang takde keje len…

Jiji: eii…ko tgok tu….baju dier tak seswai lgsg….
Wi: yela….tak reti pakai baju kot….
Cinta hatiku: a`ah….pttnyer dia…bla…bla..bla
Aku: haih~~(dgn muker sembab….)

Takpun……
Cinta hatiku: korang nak tau tak…si polan binti si polan kan…dia kan….bla…bla…bla
Jiji:eh…yeke??? Aku dgr gak….bla3x
Wi: hahahaha…pttla…bla3x..


Hahaha..ngn korang la aku dpt byk informasi terkini ttg uum…
korang memang tv bergerak…tak sia2 aku panggil kump mulut itik….
sentiasa kedpan….
Aku nak minta map gak kat kengkawan yg aku tak sebut…
aku tak ingat sgt kenangn yg terlalu byk ngn korang sumer…
korang la penghibur dan pendorong aku utk trus blaja…
wlupun ada kengkawan yg menghancurkan aku (tu apek ngn boyot…)…hehe…
moga kenangan kita tak ditelan masa….

Klu bosan2..kontek2 la….mana tau leh citer masa dolu2…




Friday, September 25, 2009

"baju raya kami"..

"Possing menarik di pagi syawal"

 
baju raya cintaku... erm... ni la yg ni mms kan kpada aku
di pagi raya yg mulia ni..heheh..



ni aku plak.. erm..Baju pemberian terakhir arwah ayah aku..



gabungan antara aku & dia..hik3...


"..OuR MeMoRiE's.."


~Kias CinTa~