THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

in Love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 7, 2009

bRsALAH la kite!!!

07/08/09
Hari di mana aku sedar yg amat sgt ttg betulnya penyataan “cinta yg maha esa tidak akan mengecewakan kita”…aku berdosa padamu..slalu aku melupakanmu…aku jahil…slama ni aku sronok dgn nikmat dunia…aku terpedaya dgn janji2 manusia…jiwa aku kosong….blh dikatakan tiada iman…aku tidak salahkn sesiapa melainkan aku yg mendorong sendiri melakukan mcm2 perkara yg dilarang…
Aku trtipu ngn janji2 dusta…harta…wanita…kuasa..semua tu sementara..tidak kekal abadi..aku sgt mengharapkn pengampunan yg maha esa…tidak aku ingin melakukan kesilapan yg sama..aku tak mahu roh ku diangkat oleh malaikat yg bengis upenye….
“kaum akhir zaman jahil”Owhh!! !aku tidak mahu trmasuk dlm golongan ni..
Aku tidak mau jd dayus….hm..aku ada pendirian..aku akan ikut dgn pendirian aku…tiada sesiapa yg paksa aku..da aku arap..tiada siapa yg skit hati dgn diri aku..klu ada..aku minta maaf sgt2..bukan niat aku nak buat mcm tu..sedih tak klu kita sdar dgn kesilapan kita…ttp mahu menegakkannya…apekah tidak dpt tgok dgn jelas terang-terangan perbuatan kite..
Aku bukan org yg baik..dan aku mengaku..aku truk…stidak-tidaknya…aku cuba mengubah hidup ku…mmg aku tau…tak blh brubah sepenuhnya…aku sendiri bkn 100% baik..tp…aku ubah secara sedikit2…aku buat begitu spy aku dpt mengikut jalan yg bahagia…
Bknkah kita dicipta dgn akal fikiran yg cukup…blh berfikir dgn waras dan matang…blh membezakan baik buruk perkara tu…jd, knp tidak gunakan anugerah tu sume..knp perlu menggunakan akal fikiran utk memikrkan perkara yg tidak elok…knp perlu sangsi???
“org kL jahat”Owh!!! Satu lagi penyataan yg agak2 menghiris hati ni…knp tidak..imam di masjid wilayah,bilal dan makmum…..tggal d kL..apekah mereka pun jahat??? Dari segi pe mereka jahat???apekah fikiran kite tlah disempitkan dgn alam cyber skang…takpun media2 eletronik..adekah krn segelintir umat yg tak bertanggungjwb tu menyebabkn stiap isi manusia d kL diisthar sbg jahat??? Tidakkah kita fikir…di kaw kampong…wlupun pnuh dgn tumbuh-tumbuhan…di situ juga tempat melempiaskan nafsu beberapa umat yg bodoh???adekah d kL shj kita mau kate jahat..aku tak paham btul ngn penyataan tu..aku hndak berubah dari suma tu…aku mempunyai kawan2 yg memahami pendirian aku..aku mempunyai seseorg utk menjadi pendorong…
Lama sudah aku hidup dgn mengabaikn suruhan nya….aku lalai dgn pujukan dunia…lemah tul aku ni…ade akal…taknak piker..ikut je…pe yg org kata..aku trima…aku tidak membantah…itu mmg sifat yg aku tgah usahakn utk buang jauh2..skang ni aku pula ingin megawal org…rasa2 klu dia tak dpt terima ngn ideology aku…dia blh menghindarkan diri dari aku….

“sesuatu umat/kaum tidak akan berubah melainkan sesuatu umat/ kaum mnyedari dan berubah sendiri atas perbuatannya”








0 comments:

"..OuR MeMoRiE's.."



~Kias CinTa~