THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

in Love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Wednesday, July 22, 2009

AkU oRg MElayu!!!!

Arini aku bosan seperti biasa..apa kejadah nye sume ni???

Saja nak masukkn entry baru ptang2 yg buhsan sggh did lm jiwa….sesiapa yg bc paper(surat khabar) arini..mgkn tau ttg kejadian gerhana….dijangkakn separuh dari benua asia mengalami kegelapan. Tp, aku bukan nak bercerita ttg gerhana sbb aku tak amik port n tak la hebat sgt ttg gerhana ni….
Aku nak cerita ttg mlm yg aku kua ngn amar tempoh hari…..stelah melangkah kua dr mesjid utk bersiap…aku pergi ke rumah amar dan menunggu nya yg klua skejab utk membeli topup….lpas dia amik aku..kitorang pun p la mencari tmpt2 yg selesa utk bercerita…

“ Kita pegi minum kat Old Town nak???? ”….kata amar…

Aku yg jenis tak kisah ni pun stuju la…sesampainya kt sana…kitorang pun melabuhkan diri kat satu port yg selesa di atas kusi yg agak lembut…..stelah 10 minit berborak…mata kitorang tertumpu kat Chinese gurl yg baru smpai…seksi n mmg dlm kategori lawa la…..

Amar : Ko tgok bibir dia…seksi tu

Aku : tu la pasal…(ttp di dlm hati terfikir…)

Knp suka sgt ngn Chinese gurl???tak cukup lawa ke perempuan melayu yg ada…aku tak fhm knp ramai yg minat Chinese look or muka yg tak Nampak melayu sgt ni…hina ke org2 yg bermuka bese ni???(knp aku emo sgt ni???ntah..layan je)…pada aku..perempuan melayu adlh antara yg tercantik…dgn tatatertib yg elok…ada budi bahasa….tau menghormati org len..tak seperti bangsa lain yg slalu aku tgok mementingkan diri….aku hampa gak bila org tidak menghargai perempuan melayu yg ada…lebih gemar memilih pasangan yg tidak bermuka melayu….nak sgt muka tak melayu…p cari org utan….(mmg geram giler ni)aku tak suka org merendah-rendahkn bangsa aku….jgn mengagungkan bangsa len…kita slalu tidak menghargai apa yg ada di dpn mata…pe kejadahnye sume ni…???? Pe yg aku merepek dari tadi…??? Tak taula…tp ni la yg bermain kat lubuk hati nuraniku yg suci…..


p/s : ni pun bukn meayu...ha..taknak plak(mara!!!)








3 comments:

Edda said...

i malu la you amik gambar i... (kata si monyet hutan sintok)... hahaha

@)--IMRAN-ASMA-- said...

sintok?
kt mn tmpat 2? huhu..
kami da xkenal tmpat 2.. tlong2..

FlipFlop said...

ek eleh~
ko kene sedar..
ko dulu gak yang..
"saya sebagai wakil perwakilan pelajar universiti utara malaysia, sintok denganini mau berbakti dan mmbuat perubahan bla..bla.."

"..OuR MeMoRiE's.."



~Kias CinTa~