THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

in Love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, July 10, 2009

praktikum

dah lama btul tggl alam blog ni...
sejak praktikum...aku rasa dunia ni btul2 berbeda...kawan2 yg rapat dulunya..tak jumpa lg skang...hm..
susah nak update blog kat sini...protect giler2 nye...bosan????? tak kot...
aku dapat praktikum kat felda dalam unit sap(abap)... mmg best giler....mana tak nya...aku suke ngn sql statement(database)....tiba aku diserap dalam unit programming...kat sini ramai staff..kurang lebih 300 org..org yg 1st skali aku knal...adib...hehe..dia ni baik giler.... slalu tlg aku mcm2..then aku knal plak ngn epul...fadly...kak iza...kak ros...topek...hazri...bad...shahrul ....tunang shahrul(wlupun blum tunang lagi..)..akak norr..kak tribe..(xtau nama..he)...sapa lagi??ramai..tu baru unit abap...kat sini ada bape unit eh..sat2..kira lu...abap...hr...mm...slp..fi..basis..pe lagi eh...owh...sd last skali...fisrt week tu mati2 ingat keje susah amat....takut + seram...mcm2 dalam kepala...bila da masuk sini...perhhh..best pulak..ngn kawan2 opis yg sempoi...ada makan2 klu training...dulu dari kurus semakin berlemak la..hehe...yg plg aku suker tak terhingga....sini mcm2 sukan yg disediakan utk staf....aku tibai men sumer...takkan nak tolak kot..nasib bek renang takde...bayangkanla..futsal rabu malam, bola tampar khamis petang..jumaat malam lak aku join men badminton..sumer tu preee beb...mana nak dpt company mcm ni..susah...tima kaci en taher..hehehe...
owh..kat sini gak ramai member ayah aku..so kene jaga kelakuan giler2 nye...
tapi...best2 pun..kadang aku sedih...mcm mn keadaan niza??? aku slalu teringat kat dia..da makan blm...sihat tak..dia tu da la malas nak mkn..sunyi pula bila dia takde...slalu dia yg ngamuk2..rindu aku kat dia..giler2 nye..rindu kene ngamuk(ngeh2..bese la tu..nyakat)...
tp bila dapat berhubung..aku sakat dia abis2..sampai dia tak tahan..hehehe..sronok2..ilang gak la rindu 2 percent dari 19000 percent..hehehe...
harap sgt aku cepat dapat keje..boleh kumpul duit...pe lagi..kawen la...wat masa skang ni aku kene fokus gila2.. sampai gila supaya dapat keje...
harap niza pun rindukan aku gak...sedih..dulu slalu mkn tgah hari sama..skang aku mkn sorang je kat pantry...dulu air share...tapi skang minum sorang..kat pantry tu takde org..tu la port aku utk makan slalunye....bile sume staf kua makan..terhegeh-hegeh aku bawak bekal yg nenek(wa) aku masak....biarla makan sorang..asalkan aku tak curang...biarlah org ckp aku takde duit ke...sombong ke...yg penting aku brubah..aku taknak jd mcm dulu...
so....sayangilah insan yg ada dlm hidup anda..jgn sia-siakn dia n jgn sesekali curang ngn dia..sbb aku percaya...org yg baik akan dibalas baek..dan sbalikya..chewah!!! penglipur lara la plak..
k la...nak sambung keje...salam...

2 comments:

Edda said...

relaxxx.... agak2 pakwe aku setia tak??? huhu

@)--IMRAN-ASMA-- said...

hehe... knpkah menimbulkan persoalan tersebut wahai ida si adik sdg ku???

"..OuR MeMoRiE's.."



~Kias CinTa~