THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

in Love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, July 23, 2009

Keje!!!! KiJe!!!!! KejE!!!!!

Sgt best sbb arini aku dah Berjaya siapkan salah satu speq program utk projek aku…sbb selama 3 hari aku membetulkan previous program…amatlah menyakitkan ati…salah sana..salah sini….

Bila da btulkan…..tak cukup syarat la plak…waktu tu mmg aku ler lelaki malang kat dunia Prodata ni(anak syrikat Felda…)…waktu nak anta kat kak iza…aku dgn muka yg kewl dan tersenyum berkata

Aku : “da siap kak….sy nak speq baru….” Nampak rajin kan???

Kak iza : “da siap??okok…imran duduk lu…nnt akak anta speq baru…”

Aku bkn pe…klu blh..aku nak trus keje kat sini…biar staf Prodata Nampak kesungguhan aku nak bekerja..skang ni susah nak dapat keje…smalam aku terbaca paper utusan….

”pada tahun depan.kemungkinan pengangguran akan bertambah di china”

Hm????apekah??? aku mmg takleh tgok mahupun dgr ayat seperti tu…aku takut nnt tak dpt keje..skng ni pun ekonomi di Malaysia bukan dlm keadaan yg membanggakan….urusniaga semakin lembap…pelabur2 asing kebanyaknnya susah utk melabur di Malaysia (eceehh…cam pakar ekonomi..)

Dgn gaya yg kewl …(bersandar di kerusi sambil memgang dagu)..aku terfikir….kemungkinan perkara yg sama akan melanda aku….aku patut berusaha utk bekerja kat sini..aku kene tunjuk kat kak izah yg aku mmg blh diharap….
Bukan skali dua aku Tanya kak iza ttg syntax (dgn kata len…panduan program)….mgkn kak iza pun da knal bunyi tapak kasut aku yg sentiasa menjengah ke mejanya……kadang2 aku berlawak sket…spy kak izah tak la bosan sgt asik tgok muka aku je….
Meja aku bersebelahan ngn unit HR…n snang citer kat sbelah aku ni adip(org pertama yg aku knal kat sini..)so, byk la gak aku Tanya kat dia pasal pasaran keje ni…sampaikn report praktikum pun aku minta dia nye report utk wat rujukan..hehehe..snang keje aku..ubah sket2 je…

Byk gak cabaran klu nak keje skang…yg penting usaha….pe jua nak wat..jgn ptus asa…n klu blh..kene la pandai curi peluang yg ada..takkn nak tggu je kat umah…membesarkn abdomen bawahan….
(risau la…doakan semoga sy dpt keje kat Prodata yerr…)

Usaha tangga kejayaan….tak tipu…..












0 comments:

"..OuR MeMoRiE's.."



~Kias CinTa~