THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

in Love..

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 21, 2009

IMraN!!!! Pe Nak JAdi NGn KaMU ni????

Smalam tepat 27 rejab 1430 bulan islam…kita suma menyambut hari israk mikraj….

Aku dgn rasa tawadduk dan ada keinsafan yg sdikit ni pun jejak kan la kaki ke mesjid..bukan tak pernah pg..tp aku malas sket nak pg blah mlm..sbb byk citer best yg menarik lagi tertarik….

Tp…ceramah yg aku dgr kali ni lbh menarik dari biasa..seperti aku mendapat rahmat dari-NYA yg satu…aku sentiasa kagum dengan kehebatan-NYA walaupun acap kali aku mendengar ucapan dan ceramah yg sama….mana tidak…jika difikir logiknya..

Malam israk mikraj ni nabi junjungan kita diangkat ke langit….dibelah dada….diberi rahmat utk melihat syurga dan neraka, ….subhanallah…
Klu nak diikut kan..ada tentatif yg teratur di mana ia berlaku…sebelum…semasa dan selepas..

Sebelum berlakunya kejadian ini… Rasulullah S. A. W. mengalami pembedahan dada / perut, dilakukan oleh malaikat Jibrail dan Mika'il. Hati Baginda S. A. W.. dicuci dengan air zamzam. dibuang ketul hitam iaitu tempat syaitan membisikkan. Kemudian dituang plak ngn ilmu, dan iman.hm…

kalau la zaman skang blh buat mcm ni..aku syorkan suma org..ngn aku2 skali p operate…abis suma dibersihkan dlm diri…
Masyaallah…aku terus tunduk dgn keagungannya…terlalu kerdil kita di muka bumi..sdngkan H1N1 snang citer selsema BABI yg melanda kita skang pun da kelam kabut….doktor susah mencari penawar…

Hm…aku terdiam seketika…


Selepas 10 minit……Trutt…trutt (bunyi msg)

“imran..jom lpak minum..aku baru blik ni….” (msg dari ammar)

Hehe..aku mengaku…imanku senipis kulit bawang….aku angkat kain….sambil angkat kaki….salam kiri kanan….start motor…siap2 nak klua la…





"Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi.Jadilah seperti yang kamu inginkan, kerna kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan."

2 comments:

Edda said...

ape nak jadi ngan ko nie imrannnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hehehehe

aku said...

bukan pe....
memember lama tak jmpa...
utk mengeratkn silaturahim..hehe

"..OuR MeMoRiE's.."



~Kias CinTa~